,,Tanítsd a gyermeket az ő útjának módja szerint; még mikor megvénhedik is, el nem távozik attól." (Péld. 22:6)


Old woman holding bible



2017. március 7.

Lázár feltámasztása

 ,,Monda néki Jézus: Feltámad a te testvéred. 
  Monda néki Mártha: Tudom, hogy feltámad a feltámadáskor az utolsó napon. 
  Monda néki Jézus: Én vagyok a feltámadás és az élet: a ki hisz én bennem, ha meghal is, él; 
  És a ki csak él és hisz én bennem, soha meg nem hal. Hiszed-é ezt? "
(Jn.11:23-26)

Az elmúlt hónapokban több szeretett személyt is elvesztettünk. 
Barátot, rokont, testvért, ismerőst.
Voltak nagyon nehéz percek.
Volt hogy erősen hittem, az Úr feltámasztja még a temetése előtt az elhunytat.
Ő megteheti. Meg is tehette volna, ha ez lett volna az akarata.De nem tette.
A legnehezebb azt kimondani: ,,Legyen meg a Te akaratod."

Nem vádoltam Istent, amiért nem azt teszi, amit én szeretnék, de nehéz volt elengedni.
Azt hiszem a legfőbb dolog, amit vár, hogy egyszerűen csak bízzunk benne,
akármi történjék. És a hívő élet legnagyobb kihívása, hogy ezt tegyük.

Rainbow Stock Images

Lázár feltámasztása különleges történet. Szokatlanul nagy részletességgel írták.
Bizonyára az olvasó miatt, hogy megértse, és nehogy félreértse, 
vagy hamis tanításokat gyártson belőle.
Van feltámadás, van utolsó nap és van örök élet.
De a feltámadás és az élet maga Krisztus. Lehet ezt a kijelentést spiritualizálni,
lehet szimbólumokban gondolkodni róla, lehet lecsupaszítani, vagy díszbe öltöztetni.
Jézus kijelentése azonban annyira egyszerű:
,,...a ki hisz én bennem, ha meghal is, él; 
  És a ki csak él és hisz én bennem, soha meg nem hal. 
Hiszed-é ezt?"

A gyerekeknek ez még olyan könnyű! És aki hiszi, annak könnyebb a búcsúzás is.
Jézus Krisztus eljövetele pedig annyira közel van! Amikor pedig eljön:
,,eltöröl az ő szemeikről minden könnyet." (Jel. 7:17)

Ismét előre kivágott elemekkel dolgoztunk. Sima színes papírt használtam, így összefogva egyszerre többet is ki tudtam vágni. A4-es lapokat félbehajtottam, ebből készült a könnycsepp, amibe belekerült Lázár feltámasztásának a története (röviden). Készült egy kör alakú ,,kő" ,,Jézus szeret téged!" felirattal.


Ez a kő elmozdítható, mert a ,,sziklasír" alján egy vékony zsebet ragasztottunk neki.
A legegyszerűbb - hogy zárt is legyen - ha alul a sírt jelképező színes papír fel van hajtva.
Így csak két oldalon kell egy-egy pontot leragasztani. A többi a síron csak színes ceruzás rajz.


Lázár figurája egy pólyás babához hasonló kartonemberke, amit könnyű körbetekerni.
Mi gézt használtunk, de ez bármilyen más fehér anyag lehet (pl. vastag fonál, vékony kreppcsíkok, elhasznált fehér pólóból vágott csíkok stb.) 
Az alábbi képen jól látszanak az alkatrészek külön-külön.


Jó tanulást és játékot!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése