,,Tanítsd a gyermeket az ő útjának módja szerint; még mikor megvénhedik is, el nem távozik attól." (Péld. 22:6)


Old woman holding bible



2016. május 3.

Eszter - Rejtvény

,,De a Léleknek gyümölcse: szeretet, öröm, békesség, béketűrés, szívesség, jóság, hűség, szelídség, mértékletesség." (Gal. 5:22)

Mostanában több befolyás is ért, ami elindította bennem Eszter királyné jellemének átgondolását.
A gondolatok végül oda vezettek, hogy ebből a szempontból foglalkozzam Eszter könyvével, és bizony megint fedeztem fel számomra újdonságokat.

Már írtam, hogy van egy asszonyokból álló imakörünk, amire heti rendszerességgel összegyűlünk. Sok gondolatot tudunk egymásnak átadni Istenről, bibliai felfedezésekről, imatapasztalatokról, gyakorlati életről. Egyik barátnőm segített, hogy elmélyítsem az Eszterről szerzett ismereteimet. Neki ugyanis kislánya van (velem ellentétben), aki iskolába jár (az én fiammal szemben). Szóval más tapasztalatai és más kihívásai vannak, ráadásul a ,,hercegnőzés" miatt behatóbban foglalkozott Eszterrel, hogy tudását átadhassa kislányának.

Arra jutottam, hogy szükséges hívő kislányainknak, de akár fiainknak is átadni Eszter életének tanulságait úgy, hogy közben megszólítsuk őket, hiszen a mesék világa egészen mást ad nekik.
Amikor pedig leírtam a gondolataimat lelki szemeim előtt megjelent egy hercegnő, aki nem kihívó, fidres-fodros ruhájában hódít, hanem egyszerűségében. Kendőjére pedig rejtve, mégis olvashatóan rá vannak írva a Lélek gyümölcsének részei.

Aztán kerestem egy rajzot, amiről az én rajztudásommal is készíthettem egy ,,hercegnőt". A kendőjére ugyan csak öt jellemző fért rá a kilencből, de legalább kinyithatjuk a Bibliát, hogy abban keressük meg a másik négyet.


Jó szórakozást!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése