,,Tanítsd a gyermeket az ő útjának módja szerint; még mikor megvénhedik is, el nem távozik attól." (Péld. 22:6)


Old woman holding bible



2015. december 22.

Igés hajtogatott szamárfülvédő

 ,,Szeressed azért az Urat, a te Istenedet teljes szívedből, teljes lelkedből és teljes erődből. 
  És ez ígék, a melyeket e mai napon parancsolok néked, legyenek a te szívedben. 
  És gyakoroljad ezekben a te fiaidat, és szólj ezekről, mikor a te házadban ülsz, vagy mikor úton jársz, és mikor lefekszel, és mikor felkelsz. 
  És kössed azokat a te kezedre jegyül, és legyenek homlokkötőül a te szemeid között. 
  És írd fel azokat a te házadnak ajtófeleire, és a te kapuidra."
(V. Móz. 6: 5-9)

Nemrég azon morfondíroztam, hogyan lehetne ragasztás nélkül szamárfülvédőt hajtogatni egy lapból. Ennek eredményeként született ez az origami fülvédő. Origamimesterek bizonyára tudnak ennél különbet és egyszerűbbet is, de engem már ez a megoldás is lelkesített. (Az első darabok még ragasztással készültek. Nem tettem rájuk semmit. Így Samu a firkálhatnékját nem a munkafüzet lapjain élte ki, hanem a szf. védőn.) Készítettem hát két szép igéset. (Az igéket lejárt naptárakból kivágva.)
Egy-egy ige így folyton szem előtt van. :)
Íme a végeredmény:


Az elkészítése az alábbi képeken látható.
A4-es lapot négyzet alakúra vágtam. És kivágtam a naptárból felhasználni kívánt részt.


Félbehajtottam a négyzetet, aztán újra félbe hajtottam,
majd a kapott háromszög két hegyesszögét behajtottam a derékszöghöz


Visszahajtottam a két háromszöget,
a másik oldalra pedig behajtottam a derékszöget.


Az egyik felhajtott kis háromszöget levágtam.
(A képen az ujjammal mutatom a helyét.)


Végül a bal oldalon látható formát kaptam, 
aminek a felső és alsó háromszögét hátul egymásba illesztettem...


...így:


Már csak az igét és a képet kellett felragasztani.
A másik oldala üresen maradt egy kis rajzolás kedvéért. :)


Jó tanulást!
Szeretettel :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése