,,Tanítsd a gyermeket az ő útjának módja szerint; még mikor megvénhedik is, el nem távozik attól." (Péld. 22:6)


Old woman holding bible



2015. október 6.

Egy kis lazítás - Játék gumigyűrűkkel

Néha rám fér egy kis lazítás. Amikor először találkoztam ezzel a játékkal a Gyereketetőn, azonnal megtetszett, de nem is sejtettem, hogy a fiúknál mekkora siker lesz!! Amellett, hogy jó szórakozás, jó lehetőség az észrevétlen matektanulásra :), még én is kapok egy kis szabadságot! :)


Aztán rájöttem, hogy gyülekezetben is használható, mert csendes alkotó játék.
Nem csörög, nem zörög, ha a gumigyűrű lepotyog, akkor sincs hangja (max. aki összeszedi, az hangos. :))
Amikor el akartam készíteni, örömmel vettem, hogy a családi műhelyben minden kéznél volt: levágott fadarabok (amiket csak egy kicsit csiszolni kellett a kéznél lévő smirglivel) és gömbölyített fejű kis szegek. Egy útba eső áruházban pedig vettem hozzá befőttes gumigyűrűt. (Ezek sokkal tovább bírják, mint a gyerekeknek készítette készletek - legalábbis amivel nekem volt dolgom.)

Mindhárom fiúnak készítettem egy 5x4-es játékot. 
Kirakhatók szimmetrikus formák, képek, betűk, számok. 


Lehet vele mennyiségeket csoportosítani (pl. alul a képen 8+8+4 vagy 8+12).


Szorzótábla 20-ig (egy kis papírcsíkkal kiegészítve).


És még ki tudja, mennyi felfedezésünk lesz. 
Arról nem is beszélve, hogy később elkészíthetjük a 10x10-es változatát is.
Remélem, másnak is kellemes időtöltés (és még olcsó is, ha az ember maga készíti el).

Jó játékot!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése