,,Tanítsd a gyermeket az ő útjának módja szerint; még mikor megvénhedik is, el nem távozik attól." (Péld. 22:6)


Old woman holding bible



2015. szeptember 6.

Iskolakezdés örömmel

Nálunk ugyan kicsit rendhagyó az iskolakezdés, hiszen a fiúkat továbbra is én tanítom.
De azért készültünk rá. Ráhangolódásképpen Samuval kettesben (mivel hivatalosan csak ő iskolás) megvettük a tanszerlistánkon szereplő eszközöket, füzeteket, Samu választott csomagolópapírt, majd otthon megmutattam a fiúknak, hogyan lehet szépen bekötni. Természetesen a két kicsi is kapott egy-egy szépen bekötött füzetet, amit a ,,tanórákon" használhatnak.

Mindenki örült a végeredménynek.


A maradék csomagolópapírt is szerettük volna értelmesen felhasználni. 
Ebből született az alábbi két igen hasznos eszköz.

1. Egy papírguriga ceruzatartó - mivel csak Samu kapott tolltartót, és a kicsik ceruzái rendszerint csak be voltak dobálva az írószeres fiókba. Müzlis dobozból vágtam ki az alját, és bevontam egy darab maradékkal.
4 gurigát laposra nyomtunk, majd a másik irányba megismételve kissé szögletesre hajtottuk. Felül és kb. az alsó harmadnál tűzőgéppel egymáshoz rögzítettük a darabokat. (Ez a gyors megoldás.:)) Alul pár mm-es bevágást csináltunk minden gurigán (minden oldalán), amivel rögzítettük az aljzathoz. Előtte viszont ezt is bevontuk csomagolóval.


2. Egy tároló az olvasáshoz tartozó kivágólapok darabjaihoz.
(Erről van szó.)


Gyűjteni szoktam a számlás borítékokat. Egyrészt remekül lehet velük postásat játszani, másrészt jól felhasználhatók a lapbookok vagy mappák készítésénél apró részek (pl. kirakók, párosítók) tárolására.
Szóval ketté hajtottam pár darabot.


A széleknél kettesével összetűztem.


A borítója müzlis doboz méretre vágva. Pár mm-rel szélesebb, mint a borítékok, 
és elég vastag gerincet hagytam, mert a sok cetli majd kitölti.


Itt látható bal oldalon a behajtott karton.
Jobb oldalon pedig a kész gyűjtő.


Mivel nem akartam többlet munkát magamnak, a borítékok nyílását egyszerűen gémkapcsokkal betűztük. Ez a gyerekeknek is könnyen kezelhető, és nem tudnak kiesni az alkatrészek.


Eredményes évkezdést mindenkinek! :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése