,,Tanítsd a gyermeket az ő útjának módja szerint; még mikor megvénhedik is, el nem távozik attól." (Péld. 22:6)


Old woman holding bible



2015. augusztus 4.

Elizeus 1. - Az elhívás

,,És ő (Illés) elmenvén onnét, megtalálá Elizeust, a Sáfát fiát, a mint szántott tizenkét járom ökörrel, és ő maga a tizenkettedikkel volt; és Illés hozzá méne, és az ő palástját reá veté."
(I. Királyok 19:19)

Korábban nem nagyon gondoltam arra, hogy komoly energiát fektessünk Elizeus történeteinek feldolgozásába (kivéve a népszerűeket). Aztán egy napon felfedeztem, hogy milyen sok történet szól róla, mennyi tanulsága van még a gyerekek számára is, és nem utolsó sorban, milyen sok a párhuzam az Úr Jézus földi szolgálatával. Eldöntöttem, hogy nekilátunk. Ennek gyümölcsét olvashatjátok mától egy sorozatban.

Közben volt egy másik elhatározásom is. Annyira megtettszett a Bible Fun videókon látható stílus, hogy vettem egy füzetet, és hamar kiderült, hogy ezzel a módszerrel a kicsik is sokkal könnyebben boldogulnak, vagyis a 2,5 évestől a 6,5 évesig (+én) mindenki kiveszi a részét az alkotásból.


Ami pedig a bibliai történetek tanításának igazi sikere, hogy a nagyobbak már egy elmesélés után is pontosan visszamondják a történetet. Igazán megérte elkezdeni!!

Íme a kezdet:
Az első lapra felírtam a címet. A betűket színezésre és tanulásra szántam. Ezért üresek.
Már csak egy elszánt gyerekre van hozzá szükség. :)


Mivel a füzet lapjai elég vékonyak (ezt vásárláskor elszúrtam), ezért kettesével összeragasztottam, és gyakran illesztettem hozzá egy harmadikat, amiből először borítékot hajtottam a mobil részeknek. A középső képen látható a boríték, ami a spirálozás mellett alulról és felülről is be van vágva. Középen hagytam a spirálon, majd a hátára ragasztottam az ökrös lapnak.


Az ökörfejek és az eke színes papírból készültek. Az gyerekek nagyon élvezik a ragasztgatást. Ebben a füzetben bőven van részük ilyen élvezetben. Az első ökörfejet én megrajzoltam. A fiam pedig erről rajzolta a másikat. A jobb oldali képen Elizeus előkelőbb ruhában, Illés pedig egyszerű ruhában látható. (A körvonalakat én rajzoltam a többit gyerekek rajzolták és színezték) Alatta a nagy jelentőségű palást, amit ,,öltöztethetőre" vágtunk úgy, mint gyermekkoromban a papírlányok papírruhái. Emlékszik rá valaki? A ruhára kell 4 behajtható fülecske, így nem esik le könnyen. Emellett e palástot hosszában össze is hajtogattuk, mert vannak olyan történetek, ahol ennek szerepe van.

Elizeus és Illés figurája olyan egyszerű, amit bárki megrajzolhat: kör alakú fej, trapéz test, két kar és alul egy kis fül, ami ahhoz kell, hogy a figurák elhelyezhetőek legyenek a lapokon. Ehhez minden lapon a megfelelő helyen kis bevágásokat készítettünk, amibe ezek a fülek bebujtathatók. Az alábbi képen Elizeust el is helyeztük.


Aztán mellé raktuk Illést a palástjába öltöztetve, aki hozzá megy, majd ráteríti Elizeusra a palástot ezzel adva tudtára, hogy Isten elhívta őt a prófétai szolgálatra Illés tanítványaként. Elgondolkodtató, hogy Elizeus lélekben mennyire kész volt. Így követte mesterét.


Úgy gondolom, amikor Jézus hív ugyanilyen készséggel kellene Őt követnünk.
Mindenkit bíztatok, hogy elmélyedjen ezekbe a történetekbe. Átformálja a gondolkodást és az életet.

Értékes tanulmányozást!



2 megjegyzés:

  1. Nekem Illés és Elizeus az egyik kedvencem. Még tanulmányt is írtam róla, csak még nincs kiadva :) Nagyon szeretem. Remélem, egyszer lesz belőle tanulmány is. De várom nagy lelkesedéssel...

    VálaszTörlés
  2. Megértem. :) Igazán felemelő történetek vannak benne, vagy olyanok, amik tanítanak az Istenben bízni a legelcsüggesztőbb helyzetekben is. Remélem, megjelenik majd a tanulmány!

    VálaszTörlés