,,Tanítsd a gyermeket az ő útjának módja szerint; még mikor megvénhedik is, el nem távozik attól." (Péld. 22:6)


Old woman holding bible



2015. július 9.

Jézus csodái 6. - A templomadó

,,De hogy őket meg ne botránkoztassuk, menj a tengerre, vesd be a horgot, és vond ki az első halat, a mely rá akad: és felnyitván a száját, egy státert találsz benne: azt kivévén, add oda nékik én érettem és te éretted." (Máté 17:27)

Elgondolkodtató, hogy Jézus nem háborgott a jogtalanul vagy igazságtalanul kimért anyagi terhen. Péter gondolkodásában ugyan helyretette a kérdést, de nem szállt vitába a kétdrachma-szedőkkel. Nem is volt rá szüksége, hiszen pontosan tudta, hogy az ő mennyei Atyja megadja neki a szükséges összeget. Nem tudom, a kicsi gyerekek mennyit fognak fel ebből, hiszen nem érzékelik még a pénz értékét, de lehet őket tanítani.

Egy drachma egy napi munkáért járó római ezüstpénz volt. Kétszer akkora súlyú ezüstpénzt is vertek, a kétdrachmást (didrachma) és négyszer akkora súllyal a státert (tetradrachma). Így érthető, hogy egy státerre volt szükségük kettejüknek (Jézusnak és Péternek), ha be akarták fizetni a templomadót. Jézus nem meggyőződésből és nem is félelemből fizetett, hanem hogy ne botránkoztasson.
Példát adott nekünk, hogy ne háborogjunk a világ számtalan jogtalan vagy jogos, de mértéktelen követelésén, hanem imádkozzunk és bízzunk, hogy amire igazán szükségünk van, azt megkapjuk, így lehetünk fény és só ebben az anyagias világban.

A gyerekeknek ezt a nyitható szájú halat készítettem szemléltetőül. (Szándékomban áll még velük is elkészíteni alkalomadtán.)


Az alábbi képeken a kellékek láthatók. Bal oldalon a sablonok, középen a színes kartonból kivágott darabok (a mozgatható szájból 2 db), és gombok, amikből a szemléltetéshez csak egyet használtam fel, de lentebb leírom a hozzá tartozó feladatot is.



Az összeállítás előtt bejelöltem a Milton-kapocs helyét (A sablont kilyukaszottam, így a ceruza, vagy a toll hegye átmegy rajta.). Bal oldalon látható, hogy először az egyik szájdarabon, aztán a halon, majd a másik szájdarabon szúrtam át a kapcsot, így lett helye a státert jelképező gombnak, miután a két darab ,,szájat" összeragasztottam - csak celluxszal kívülről úgy, hogy még fel-le mozgatható legyen.


A pikkelyeket még a felragasztás előtt megrajzoltam. A piros testet is csak három ponton ragasztottam oda a mozgathatóság miatt: felül, az uszony előtt, alul a két uszony között és hátul a farokuszony előtt.


A gombokkal való számolás pedig úgy zajlik, mintha pénz lenne. A kisebb, kétlyukú gombok 2 drachmát érnek, a nagyobb, négylyukúak 4 drachmát, azaz egy státert. Tehát a képen 9 státer és 5 kétdrachmás van, ami 18+5 kétdrachmásnak felel meg, vagyis 36+10=46 drachma. Persze mindenki az ismereteinek megfelelően kapja a feladatot. Egészen kicsik csak megszámolják a gombot, vagy 2-3 gomb lyukait. Nagyobbak két-két gomb lyukainak összeadásával próbálkozhatnak, a legügyesebbek pedig szorzás és összeadással is. (Pl. 6x4+3x2)


Szórakoztató tanulást!
Szeretettel :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése