,,Tanítsd a gyermeket az ő útjának módja szerint; még mikor megvénhedik is, el nem távozik attól." (Péld. 22:6)


Old woman holding bible



2015. július 30.

A lélek gyümölcse (ismétlés)

,,De a Léleknek gyümölcse: szeretet, öröm, békesség, béketűrés, szívesség, jóság, hűség, szelídség, mértékletesség." (Gal. 5:22)

Annyi mindent szeretnék megtanítani a gyerekeimnek! Szeretném, ha nagyszerű emberek lennének és boldogok, ha jellemükkel, emberszeretetükkel kitűnnének. Remek álmaim vannak velük kapcsolatban. Ismerős?

A valóság azonban gyakran rémisztő. Tele vannak önző, akaratos, esetenként erősen agresszív megnyilvánulásokkal. Mennek a saját fejük után, szófogadatlanok, csúnyákat mondanak egymásra és persze rám is.
Ismerős ez is?

Időnként pedig elém állnak, és közlik: ,,Anya, ezt tőled tanultam". 
Vagy nem közlik. Nincs rá szükség, mert segítség nélkül is magamra ismerek. Már nem vagyok mérges rájuk. Abbahagyom a szidásukat, és egészen belül valami ismerős fájdalmat érzek.
Kaptam egy igét a héten. Kétszer is. Egymástól függetlenül.
 Annakokáért a szabadságban, melyre minket Krisztus megszabadított, álljatok meg, és ne kötelezzétek meg ismét magatokat szolgaságnak igájával. (Gal.5:1)

Eszembe jutott az a sok szép tapasztalat, ami kétségbeesett imáimat követte. Felidéződtek a nagy szabadulások lelki kínjaimból, kényszereimből, és az azokat követő szárnyalások.
Ima, ima és ima...Nincs más eszközöm vagy fegyverem.
Az a szabadság, amit Jézustól kaptam tesz alkalmassá arra, hogy hiteles szülő legyek, hogy először bennem érlelődjön a Lélek gyümölcse. Azután terelgethetem fiaimat is azon az úton, amin Isten Lelke megérleli az ő gyümölcsüket.
 
Életemben először egy karácsonyi ajándékötlet keresgélése közben bukkantam a skandináv szív elkészítésének módjára. Elsőre beleszerettem, és azóta már többféle mintában kipróbáltam. A gyerektanításhoz azonban ez vált be leginkább. Viszonylag könnyen előkészíthető, a gyerekek is tudják vágni és igazán mutatós. Kiscsoportban is hamar elkészíthető. Bár annak, aki először csinálja, érdemes otthon gyakorolni a fonását.


A 3x3-as variációt eddig kétféle tanításhoz használtam:
1. A lélek gyümölcse, ami pont 9 tulajdonságot tartalmaz. (A 9 helyre tehát felírtuk, vagy lerajzoltuk a Lélek gyümölcsét.)
2. Amikor azt tanítottam, hogy sok-sok jó tulajdonságot, kiváló képességet kaptunk/kaphatunk Istentől, amit felfedezhetünk és használhatunk mások javára, ha a szívünk közepén Jézus van. (Ekkor 8 állatot rajzoltunk, amik 1-1 tulajdonságot jelképeztek - pl. bátorság, gyorsaság, erő, szorgalom - a 9-re Jézus nevét írtuk, és azt ragasztottuk középre.)

Ezen a képen látható a két fél szív. Egyszerű, sokféle méretben készíthető. A papírra rajzoltam egy négyzetet (9x9 cm, mert 3-mal osztható) A képen vízsztintes vonalra pedig körzővel félkörívet rajzoltam. Majd a félkörívig (+1mm) 3 centiméterenként bevágtam.


Az összefűzés okozhat némi fejtörést annak, aki nem szokott ilyet csinálni, ezért lefényképeztem a kezdést.


A fűzés után a felhatható széleket érdemes egy kis ragasztóval rögzíteni. 


Már csak tartalommal kell megtölteni. 
Jó szórakozást!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése