,,Tanítsd a gyermeket az ő útjának módja szerint; még mikor megvénhedik is, el nem távozik attól." (Péld. 22:6)


Old woman holding bible



2015. június 21.

Zsoltárrészletek - 118:14

,,Erősségem és énekem az Úr, és ő lőn nékem szabadulásul."
(Zsolt 118:14) 

Nagyon megszerettem a 118. zsoltárt. Sok-sok kincset lehet kibányászni belőle. 
Ez a verse is olyan mélyen fejezi ki, hogy kicsoda a zsoltáríró számára Isten. 
Erősség és ének, szabadulást hozó Úr.


Emlékszem, Isten nélkül mennyire kerestem az élet értelmét. Sokat olvastam nagy és nemes gondolatokat az emberi jóságról, a szeretetről, az együttérzésről és segítőkészségről. Csodáltam a nagy embereket, akik a világ megjobbításán munkálkodtak, és én is ilyenné akartam válni. De valami nagyon hiányzott.

Aztán Jézus belépett az életembe, és megtöltötte azt értelemmel. Kiszabadított saját gondolatvilágomból (azaz a sok szép emberi eszme világából), amit ma egyértelműen a lassú halál útjának neveznék. Megtanított küzdeni. Nem a világ ellen, hanem önmagam és a lelkemet pusztító ellenség ellen. Nem adott hozzá izmokat, vagy technikákat, de adott készséget és nyitottságot, hogy nyitva tartsam a kapukat, amiken Ő bejöhet, hogy Ő győzze le gyengeségeimet. Úgy alakít minden körülményt, hogy a javamat szolgálja a legfőbb cél felé vezető úton.

Kinyitotta a kalitka ajtaját, és csak annyit mondott, hogy többé nem kell ott ücsörögnöm. Inkább repüljek, és énekeljek. Énekeljem mindenhol, hogy az Úr az én szabadítóm!

Ezt az igét az alábbi módon illusztráltuk:


Papírkalitkában ül a madárka, amit egy kis füllel zárhatunk, nyithatunk. 
A madárka egy ágon ül, amiről levehetjük.


Bal oldalon a sablonokat fényképeztem le. 
Jobb oldalon már a kalitkát már átrajzoltuk egy félbehajtott rajzlapra.
A rácsokat a felénél megjelöltem, hogy a kicsiknek se okozzon gondot a kivágása.


A lapot a hajtásánál bevágtuk a jelzésig, majd a jelzésnél behajtottuk.
Így egészen egyszerűvé vált a rácsok kivágása. 


Ilyen a már kivágott és visszahajtott rács.


A kalitka ,,belsejével" csak annyi dolgunk volt, hogy berajzoltuk a faágat, és vágtunk egy kis rést, amibe a madárka beültethető. Utána jött a kalitka tetejének kialakítása, a madárkák kivágása, színezése, a kalitka belsejének ,,berendezése" (etető, itató), a zár ,,felszerelése" és a rúd kiszínezése.


Nagy sikere lett. A gyerekek még sokáig játszottak vele.
Sok örömet hozzá! :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése