,,Tanítsd a gyermeket az ő útjának módja szerint; még mikor megvénhedik is, el nem távozik attól." (Péld. 22:6)


Old woman holding bible



2015. május 6.

Zsoltárrészletek - 92:2-3

,,Jó dolog dicsérni az Urat, és éneket mondani a te nevednek, oh Felséges! Hirdetni jó reggel a te kegyelmedet, és éjjelente a te hűséges voltodat." 
(Zsolt. 92:2-3) 

Reggelente gyakran énekelek, a fiúk is szoktak csatlakozni, vagy éppen ők kezdik. Jó dolog dicsérni az Urat! Megemlékezni arról, hogy mit tett már eddig is értem, és még mennyi mindent tartogat számomra. Az éneklés elűzi a bánatot, enyhíti a fájdalmat, bátorságot ad, mert a mennyre irányítja a figyelmet.

Jó dolog dicsérni az Urat. Amikor Őt dicsérem, nem magammal, a saját rossz érzéseimmel, gondolataimmal vagyok elfoglalva, hanem megerősödöm hitben, eszembe jutnak az ígéretek, amik már beteljesültek vagy amik még előttem vannak. Hálával telik meg a szívem és van reménységem.


Ez a zsoltár az egyetlen, aminek a feliratában szerepel: ,,ének szombat napra". Nem akármilyen ének, hanem arra való, hogy amikor a hét hetedik napján, a nyugalom napján megpihenünk, szánkon legyenek a dicséret szavai. Akkor nyugalmunkat megáldja az Úr.

A gyerekekkel az alábbi kb. 20 cm átmérőjű karton fejecskét készítettük el. A szájánál és a hajánál kivágás található. Két karton van összekapcsolva Milton-kapoccsal. A hátsó kartont forgatva három részben olvasható az ige. 

1. A szájában: 
,,Jó dolog dicsérni az Urat, és éneket mondani a te nevednek, oh Felséges!"
2. A fején napocskával és ,,reggeli" világos kék színnel színezve: 
,,Hirdetni jó reggel a te kegyelmedet,"
3. Szintén a fejénél holdacskával és sötét kékkel színezve:
 ,,és éjjelente a te hűséges voltodat."

A szemet, orrot, hajat színes papírokból vágtuk ki, vagy megrajzolták a gyerekek.


A sablont az alábbi módon készítettem, a pirossal határolt részeket vágtam ki, ami mindkét karton elkészítéséhez alkalmas.


A színes kartonra csak átrajzoltam. Az alsó, fehér kartonra pedig az átrajzolás után elforgatva a sablont még kétszer, ismét átrajzoltam. De - értelem szerűen - csak a színeset vágtuk ki. Az igét előre beírtam.


Összetűzés előtt az alábbi módon készítettük el. Beragasztottuk a szájat az igével, és kiszíneztük. A Nap és a Hold is a forgatás szerint balról jobbra megy (keletről nyugatra, és színeztünk egy kis naplementét és napfelkeltét.


Az elkészült munkák igazán aranyosak lettek:


Még egy igazi kislányfej is született. :)


Kellemes időtöltést, és főleg sok áldást az elkészítéséhez!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése