,,Tanítsd a gyermeket az ő útjának módja szerint; még mikor megvénhedik is, el nem távozik attól." (Péld. 22:6)


Old woman holding bible



2015. május 26.

Sámuel gyermekkora lapbook 1.

,,És történt idő multával, hogy terhes lőn Anna, és szüle fiat és nevezé őt Sámuelnek, mert úgymond az Úrtól kértem őt." (I. Sám. 1:20) 

Három kisfiút kaptunk az Úrtól. A legidősebb gyerek egyik keresztneve lett Sámuel, aki már elmúlt 6 éves, de gyakran elgondolkodom még a nevén. Őszintén szólva a név hangzása nem igazán tetszett, de a jelentése annál inkább: ,,Isten meghallgatott". Fiatal lányként nagy családról álmodoztam, sok gyerekkel és tornácos muskátlis házzal. Na és persze főleg a Hercegről! :)
Amikor közeledve a 30-hoz telve csalódásokkal, kényszerlemondásokkal azt gondoltam, hogy álmaim elvesztek, és Isten már nem ad nekem társat, családot, teljesültek az álmok. Persze nem úgy, ahogyan én elképzeltem, hanem úgy, ahogyan a legjobb számomra a menny felé vezető úton.

A férjem nem herceg :) (úgyis nehezen viselném az udvari etikettet :)), hanem olyan társ, akin keresztül tanít, nevel az Úr a feltétel nélküli szeretetre, és akinek én is segítőtársa lehetek, hogy együtt állhassunk meg Isten ítélőszéke előtt. Hálás vagyok, hogy egymásra találtunk. A ház nem tornácos-muskátlis, de igazi otthon, ahol jó lenni, jó együtt lenni másokkal, és naponta hálát adni Isten szerető gondviseléséért. A gyerekek pedig nem csendes, szófogadó, szőke copfos kislányok, hanem eleven fiúk, akik előhozzák szívem minden jóságát és rosszaságát, akik megmutatják, mi igazán fontos, és mi az, ami fabatkát sem ér, és akik által új gyümölcsöket terem bennem az Úr. Nem győzöm megköszönni, hogy vannak.

Sámuel édesanyjának, Annának története közel áll hozzám. A fiúk is gyakran kérik Sámuel elhívásának történetét, sőt szívesen el is játsszák Már hónapokkal ezelőtt elkészítettük a Sámuel gyerekkoráról szóló lapbook nagy részét, de csak a héten sikerült befejezni. Így mától egy pár alkalommal erről lesz szó.

Az alapja egy nagy müzlis doboz két oldala, külön-külön egyszerű lapbookot hajtogattunk belőle, majd összefűztük. Így egy viszonylag kis méretű mappácska lett belőle. (Egy kicsit kisebb A5-nél.) Kívül egy nagy virágos naptár egyik lapjával borítottuk be, és ráírtam a címet: Sámuel gyermekkora.



Az első részt kinyitva bal oldalon található két kis kinyitható lapocska: 
a Sámuel név és a prófétai küldetés jelentésével. 


Középen egy felhajtható fehér kartonra kör alakú fejecskéket ragasztottunk. Elkána, Anna és Peninna ,,fejét", amin érzelmeket is igyekeztünk kifejezni. Elkána nyugodt, Anna nagyon szomorú, Peninna kárörvendő és féltékeny. Alul a kis narancssárga borítékban dominó jellegű számkártyák találhatók, amiről korábban már írtam (Biblia és matek 3. címmel).



Jobb oldalon pedig Sámuel ruhácskái, amiről később lesz szó.
Folytatjuk.

Jó tanulást! :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése