,,Tanítsd a gyermeket az ő útjának módja szerint; még mikor megvénhedik is, el nem távozik attól." (Péld. 22:6)


Old woman holding bible



2015. április 28.

Föld Napja lapbook 2. -,,Gyászol a föld"

,,Gyászol és megromol a föld, elhervad és megromol a földnek kereksége, elhervadnak a föld népének nagyjai. A föld megfertőztetett lakosai alatt, mert áthágták a törvényeket, a rendelést megszegték, megtörték az örök szövetséget. Ezért átok emészti meg a földet, és lakolnak a rajta lakók;..."
(Ésaiás 24:4-6)

Ma reggel igazán derűsen ébredtem. Folyton énekeltem. Tele volt a szívem hálával a mennyei Atyánk iránt. Reggeli után kivittem egy kupac szemetet a kukába, és akkor megszólított a szomszéd néni. Vele beszélgetni mindig nagy kihívás. Nem egy búval bélelt asszony, de állandóan bosszankodik valamin, elsősorban az anyagi terheken, ami azért különös, mert jómódú fiának köszönhetően valójában nincsenek nehézségei.

Én legalábbis ezt látom. Ő viszont nem ezt látja, hanem sokkal inkább azt, hogy milyen gonoszak az emberek, már mindent elvennének tőlük, és különben is semmiben sem hisz már. Amikor mondtam neki, hogy én viszont hiszek valamiben, két mondatban kifejtette, hogy ha lenne Isten, nem lenne ennyi szemétség a földön, aztán elment vasalni a fia méregdrága ingeit.:(
Az én derűm nem szűnt meg, de nagyon megsajnáltam őt. Az egész életét kitölti, hogy rossz gondolatai körül forog, és elpazarolja az idejét. Ahelyett, hogy örülne mindannak amije van, bosszankodik azon, amit elvesztett vagy elveszíthet Aztán azon gondolkodtam, ha nem látunk túl ezen a földi valóságon, akkor tényleg van min szomorkodni. Gyászol és megromol a föld. Eláraszt minket a szemét és a szenny fizikai és lelki értelemben egyaránt. Mindezt azért, mert áthágtuk az Isten törvényeit. Isten áldást akar nekünk adni és nem átkot. De hogyan tehetné, amikor megszegjük a parancsait, és önző kényelmünk miatt feláldozzuk a teremtett kincseket, a valódi életet?

Ennek kapcsán beszélgettünk a gyerekekkel három dologról: a környezettudatos életről, a felelősségtudatról és az Isten törvényeinek megtartásából származó áldásokról. Az ige előtt ezt a három fogalmat írtam fel a fiúknak a föld alakú korongra, ami felhajtható.


Ha a korongot felhajtjuk, Samu rajzán megjelennek a környezetszennyező tényezők: szemét, vegyszerek, gyárak, amik szennyező anyagokat bocsátanak ki és járművek. Alatta a Gyereketető honlapról kapott anyag található: Kérdések, amiket fel kell tennünk vásárlás előtt (a képen középen), és szólások, mondások a földről (alul). Ez utóbbit nagyon élveztük. Össze kellet párosítani a külön cetlikre írt szólásokat a jelentésükkel. A játék végén egy kis borítékba eltehetők a lapbookba.


További jó tanulást és gyönyörű tavaszt! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése