,,Tanítsd a gyermeket az ő útjának módja szerint; még mikor megvénhedik is, el nem távozik attól." (Péld. 22:6)


Old woman holding bible



2015. február 26.

Zsoltárrészletek - 118:6

,, Velem van az Úr, nem félek; mit árthat nékem ember?"
(Zsolt. 118:6) 

Az előző bejegyzés igéjének folytatása ez a kis rejtvény. 
Az igét három részre osztottam és be is számoztam, 
hogy Samunak könnyebb legyen összerakni a szöveget. 
Ahogy hajtogatja, úgy áll végül össze az ige.


Ez egy helyes kis hatszögletű kártya, aminek a hajtogatását lentebb bemutatom.
Összesen 10 egyenlő oldalú háromszögből áll, és ha leszámítjuk a végén összeragasztott háromszögeket, a két oldal összesen 18 részt ad ki, ami ugye 3x6.
Megint egy kis matek, bár csak becsempészve, hiszen a fő cél az ige tanulása! :)

1. Velem/van/az Úr
2. Nem/félek
3. Mit árthat/nékem/ember?


A három teljes hatszög egy kis praktikával  előcsalogatható.
Az a kedves benne, hogy hajtogatás közben még az ábrák és a szöveg is elfordulhat, vagy helyére kerülhet.


Az elkészítését lefényképeztem. (Valahol videó is van erről a Youtube-on, 
amit sajnos nem találok újra. Én onnan tanultam.)
Egy hosszú csíkra 10 db egyenlő oldalú háromszöget rajzolhatunk, vagy csak egyet, ha így is megy a hajtogatás. Aztán harmonika hajtogatásban behajtogatjuk a háromszögeket egyenként.


Utána kettesével hajtva abba az irányba, amerre a már meglévő hajtás engedi, egymásra hajtjuk. Szinte adja magát. Majd az első és utolsó háromszöget, ami egymásra fekszik, összeragasztjuk.


Hamar elkészíthető, valójában igen egyszerű, és a végeredmény valóban nagy élmény!!
Jó mókát!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése