,,Tanítsd a gyermeket az ő útjának módja szerint; még mikor megvénhedik is, el nem távozik attól." (Péld. 22:6)


Old woman holding bible



2015. január 20.

Zsoltárrészletek - 139.

 ,,Elől és hátul körülzártál engem, és fölöttem tartod kezedet. " (Zsolt 139:5)

József (Jákob fia) történetével kapcsolatban tanultuk ezt az igét. Szép maga az egész zsoltár is, de különösen szívemhez nőtt ez az ige. Olyan ember vagyok, aki folyton vágyik a biztonságra. Nem szívesen vállalok kockázatot, minden eshetőségre fel akarok készülni. 


Belátom, lehetetlen vállalkozás.
Az Úr gyakran megengedi, hogy bizonytalan helyzetbe kerüljek. 
Szorultságomban persze mindenféle kiutat átgondolok, mindent megteszek, ami emberileg lehetséges, hogy visszanyerjem a biztonságérzet édes nyugalmát. 
Sok-sok próbálkozás és vergődés után aztán rájövök, hogy nem a körülöttem lévő eseményekben kell keresnem a megoldást, hanem Isten ígéreteiben, amikben mélyen hiszek. Isten nem akarja, hogy sötétségben, kételyekben vergődjek. Ha feltekintek, ahogyan ezt József is tette a reménytelenség napjaiban, igazán szép jövőre várhatok.
Addig pedig Ő védelmez, Ő tartja fölöttem a kezét, és körülzár engem, hogy érezzem, egyedül Nála lelhetek biztonságra. Ezzel a tudattal és ebből származó tettekkel lehetek példa is a kicsik számára. Ezt igyekszem átadni a gyerekeknek, akik szintén vágynak az állandó biztonságra.

Az alábbi mappatöltelék ennek a zsoltárversnek a feldolgozása. Az eredeti ötlet a ,,365 bibliai történet gyerekeknek" anyagában (itt) található. Mi persze módosítottunk.
Egy A3-as lapbot négyzet alakúra vágtunk, majd a  közepéig behajtottuk a 4 sarkát.
Egy kör alakú papírra minden gyerek körülrajzolta a saját kezét, körbe ráírtuk az igét, és 4 felé vágtuk, hogy ráilleszthető legyen a behajtott lapra. 


Kinyitva egy mosolygós fejecske néz ránk. Samu (ekkor 4,5 évesen) úgy gondolta, 
hogy ,,színes bőrű" fejet készít. Először meglepődtem, aztán értékeltem a kreativitását, a bátor színhasználatot. :)


Békés napot!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése