,,Tanítsd a gyermeket az ő útjának módja szerint; még mikor megvénhedik is, el nem távozik attól." (Péld. 22:6)


Old woman holding bible



2014. november 30.

Évszakok lapbook 3. - Ősz

,,Mindenben hálákat adjatok; mert ez az Isten akarata a Krisztus Jézus által ti hozzátok."
(I. Thessz. 5:18)

Egészen megszerettem az őszt. Valahogy sosem állt közel hozzám. Mindig magába rejtette az eső, a köd, a hideg szél lehetőségét, és persze az elalvó természet szomorkás hangulatát. Idén azonban egészen más érzéseim támadtak. Ahogy a fiaimmal sétáltunk gyönyörű színes falevelekre és érdekes termésekre vadászva, szép emlékek keltek életre bennem.Újra rácsodálkoztam a hulló levelek táncára, elvarázsolt a nedves avar illata, és egészen mély hálát éreztem teremtő Atyánk iránt.


A fiúkkal beszélgettem a nyugovóra térő növényekről, állatokról, együtt gyönyörködtünk egy-egy falevél színeiben, nagy izgalommal nézegettük a katicainváziót a fehér házfalon egy napsütéses délutánon. A melegebb napokon még kósza siklókkal és napozó gyíkok tömegével is találkoztunk, október végén még zümmögtek szúnyogok, legyek és újra ,,tapsoltunk" a molyoknak.


Közben búcsút vettünk, sírtunk és temettünk. De a veszteség fájdalmán átragyogott a reménység a viszontlátásra. Hálás vagyok az Úr Jézusnak, hogy megadta az örökkévaló új élet reményét, ahol nem lesz pusztulás, elmúlás és fájdalom, de még hideg és köd sem!:)
Hanem örök öröm.

Az évszakok lapbook őszi negyedébe egy harmonika-könyvbe beragasztottuk a közösen gyűjtött és préselt szépségeket, mint ,,az ősz színei".


Egy másik harmonika-könyv egy 3 napos időjárás-megfigyelésről szól: napsütés, hőmérséklet, csapadék és szél.


A legnagyobb sikere az ,,Állatok a házban és a ház körül" című harmonika-könyvnek lett (kicsit harmonikásak lettünk:)), amibe beragasztottuk a legtöbb ősszel látott, megfigyelt állat képét, csoportosítva, ami lehetőséget adott beszélgetni arról, hogy egy állat mitől emlős, hüllő, kétéltű, ízeltlábú, puhatestű, gyűrűsféreg stb. Mialatt egy-két állatnak utána néztem, még engem is értek meglepetések, és újra rácsodálkoztam az élővilág hihetetlen gazdagságára. Emellett észrevehettük, idővel hogyan tűnnek el ezek a kis állatkák a szemünk elől.


A lapbook egyik fülére pedig balra és jobbra is nyitható ünnepnaptárt ragasztottunk. Szintén házi készítésűt. Csak az őszi hónapok szerepelnek benne. Samu kis tortával és névvel jelölte a születésnapokat, virággal és szintén névvel a névnapokat, nemzeti zászlóval az országos ünnepeket, Bibliát rajzolt a Reformáció Emlékünnepéhez. A szombati nyugalomnapokat pedig én írtam be színes ceruzával.
Valahogy így:


Holnap már december. Gyorsan telik az idő. Bár az ősszel egészen közeli barátok lettünk, hűségesen várom legkedvesebb évszakomat, a tavaszt.

Boldog telet Mindenkinek!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése