,,Tanítsd a gyermeket az ő útjának módja szerint; még mikor megvénhedik is, el nem távozik attól." (Péld. 22:6)


Old woman holding bible



2014. október 6.

Variációk szívre 6. - Jonatán és Dávid barátsága 1.

,,Minekutána pedig elvégezte a Saullal való beszélgetést, a Jonathán lelke egybeforrt a Dávid lelkével, és Jonathán úgy szerette őt, mint a saját lelkét." 
(I. Sámuel 18:1)

Néha a kezembe kerülnek iskoláskori fényképek, és eltűnődöm azon, mi lehet azokkal, akik a képeken mellettem állnak. Barátságok szövődtek, erősödtek, majd az egymástól távol töltött évek forgatagában eltűntek. 
Mégis hiszek az örök barátságban. Más értelemben. 
Jézus, aki Ábrahám barátja volt, az én barátom is lehet. Örökre.
Nehéz ugyan Jézusra úgy tekintenem, mint barát, mert az én gondolataimban sokkal inkább Uram. 
 Az Uramra felnézek, tisztelem, várom, és teljesítem kéréseit, parancsait, de távol tartom Őt szívem rejtett titkaitól. 
Ő mégis azt szeretné, hogy barátomnak tekintsem. A barátomnak elmondhatok mindent. Azért a barátom, mert mellettem áll, egyenrangúnak tekint. Elmesélhetem neki az örömeimet és kiönthetem rá a bánatomat. Nem oktat ki, nem fordul el, sosem lesz elege belőlem. Amikor pedig ő szeretne mesélni, meghallgathatom, mert amit mond egy boldogabb, elégedettebb élet felé terelget.
Az emberek azonban gyakran állhatatlanok. Én is. Ezért is vesztek el barátságok a múlt homályában. Egyvalaki azonban mindig megkeres. Akkor is, ha én nem vagyok kitartó, és nem keresem Őt elég gyakran. Jézus barátsága örök.


Jonatán meglátta Dávidban a menny kiválasztottját. Jonatán lett volna apja után a trón örököse. De ott áll egy fiatalemberrel szemben, aki a seregek Urának nevével legyőzte a rettegett harcost, Góliátot, és azonnal tudta, kit illet az uralkodás joga. Dávid szép volt, piros arcú és kedves tekintetű. Isten iránti szeretete, hűséges, bátor jelleme átsugárzott egész lényén. Jonatán gyorsan megszerette, szeretete pedig viszonzásra talált, hiszen ő maga is igazi hős volt. Barátságuknak csak Jonatán idő előtti halála vethetett véget.

Ezt a kb. 10 cm-es szívet kiscsoportos gyerekórán készítettük. 2 db szívből áll, amiket félbe hajtva kétszínű szívet kapunk. A két szív egymáshoz van ragasztva egy kis fülecskével. Hasonlít egy másik szívhez, aminél kis tasakként funkciónál a két félbehajtott szív. Különbség csak a ragasztás helyében és a díszítő hullám elhagyásában van.  


Ilyen a szív kihajtva. Az egyikre írtuk az ige első felét, a másikra pedig a másodikat.



Könnyen elkészíthető, de sok örömet ad.
Jó tanulást!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése