,,Tanítsd a gyermeket az ő útjának módja szerint; még mikor megvénhedik is, el nem távozik attól." (Péld. 22:6)


Old woman holding bible



2014. október 16.

Dávid lapbook - 23. zsoltár

  1. Dávid zsoltára. Az Úr az én pásztorom; nem szűkölködöm. 
  2. Fűves legelőkön nyugtat engem, és csendes vizekhez terelget engem. 
  3. Lelkemet megvidámítja, az igazság ösvényein vezet engem az ő nevéért. 
  4. Még ha a halál árnyékának völgyében járok is, nem félek a gonosztól, mert te velem vagy; a te veszsződ és botod, azok vigasztalnak engem. 
  5. Asztalt terítesz nékem az én ellenségeim előtt; elárasztod fejem olajjal; csordultig van a poharam. 
  6. Bizonyára jóságod és kegyelmed követnek engem életem minden napján, s az Úr házában lakozom hosszú ideig. (23. zsoltár)

Bibliaolvasó múltam kezdetétől fogva kedves számomra ez a zsoltár. Talán az egyik legnépszerűbb a zsoltárok között: egyszerű, szép képeket ír le, viszonylag könnyen érthető, még gyerekeknek is jól feldolgozható. A mély tartalmáról nem is beszélve.

Már számtalanszor tanultam és tanítottam, többféle variációban énekeltem, ezer képet, alkotást láttam róla, de minden alkalommal megszólít. Így hát nem maradhat ki, amikor Dávidról vagy mennyei Atyánk gondviseléséről tanulunk.

A Dávidról szóló lapbookba így került bele.
Egy A4-es kék kartont ketté vágtunk, és egymás mellett ragasztószalaggal úgy rögzítettünk, hogy behajtható legyen. Felülre 2 db A5-ös sárga papír van hosszában félbehajtva, és beragasztva úgy, hogy alulról nyitható legyen. Mindkét sárga papír felső szárnyait 5-5 egyenlő fülre vágtuk, hogy egyenként lehessen felhajtani. Felül jelképekkel, rajzokkal ábrázoltuk az igét, alatta padig írva van az olvasásgyakorláshoz.

 

A bárányka hasonló technikával készült, mint a sünis könyvjelző a Toppantó királykisasszony című bejegyzésben, csak itt egy 10-ig számolós és számfelismerős szalagra került. Ahogy megy a bárányka előre, úgy nyitjuk ki és olvassuk el a fülecskék alatti szöveget.


Memoriternek is alkalmas. Játékosan bármit könnyebb megtanítani. Ennek pedig örök életre szóló haszna lehet.  


Egyik kedves barátnőm továbbfejlesztette az ötletet, így a szalag másik végén a pásztor áll. 
Azért írom le, mert nagyon tettszett. Ráadásul így a nem egész négy éves kislánya rekord idő alatt megtanulta az egész zsoltárt.

Minden anyukának ilyen örömöt kívánok!:)

1 megjegyzés: