,,Tanítsd a gyermeket az ő útjának módja szerint; még mikor megvénhedik is, el nem távozik attól." (Péld. 22:6)


Old woman holding bible



2014. szeptember 12.

Biblia és matek 5. - József megfejti a fáraó álmát

,,És monda József a Faraónak: A Faraó álma egy és ugyanaz; a mit Isten cselekedni akar, azt jelentette meg a Faraónak.. A hét szép tehén, hét esztendő, a hét szép gabonafej az is hét esztendő; az álom egy és ugyanaz. A hét ösztövér és rút tehén pedig, melyek amazok után jöttek ki, az is hét esztendő, és a hét vékony, keleti széltől kiszáradt gabonafej, az az éhségnek hét esztendeje. Ez az a mit mondék a Faraónak, hogy a mit Isten cselekedni akar, megmutatta a Faraónak." (I. Mózes 41:25-28)

Előfordult már veled, hogy álmaid romba dőltek?


Biztosan. Velem már sokszor előfordult. Jónak, nemesnek tűnő álmok vesztek el. Isten azonban mást tervezett számomra. Nehéz volt elengedni. Inkább sírdogáltam a romok felett. Amikor végre megnyugodtam, elfogadtam a helyzetet, új lehetőségek, új örömök nyíltak előttem, és hiszem, hogy az Úr hasznossá tudott tenni.

József élete igazán rendkívüli példa. Ahogyan pár óra leforgása alatt apja kedvencéből és reménységéből rabszolgává vált, pár év múlva talán kevesebb idő alatt a ház megbecsült szolgájából egy börtön foglyává, végül megint pár óra leforgása alatt elítéltből a fáraó főemberévé.


Mondhatom, hogy én ehhez kicsi vagyok. Remélem, nem leszek sem rabszolga, sem fogoly, de ha mégis??? Őszintén szólva az ország első embere sem lennék, de ha mégis nagy felelősséget bízanak  rám???
József története az tanítja, ha bizonyosságom van Isten goddviseléséről az életemben, akkor bárhogyan alakuljon is az életem, Ő fel tud használni, megelégedéssel és hálával tölti be a szívemet.

Ez a számolós játék a mappa része. A fáraó tehenekről szóló álmát eljátszhatjuk. Egyenként bedugdosható a a 7 kövér tehén, majd a 7 sovány. Közben lehet számolni. Aztán a soványak megeszik a kövéreket (azaz kihúzogatjuk ezeket), és visszafelé számolunk.


Aztán lehet összeadogatni. Pl. 4 kövér + 5 sovány tehén összesen 9 tehén.


Amikor megunják a gyerekek, berakhatjuk a mappába.


Sok sikert az elkészítéshez, és a játékhoz!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése