,,Tanítsd a gyermeket az ő útjának módja szerint; még mikor megvénhedik is, el nem távozik attól." (Péld. 22:6)


Old woman holding bible



2014. szeptember 11.

Biblia és matek 4. - Idő és jövendő

,,És még az imádságot mondom vala, mikor ama férfiú, Gábriel, a kit elébb a látomásban láttam vala, sebességgel repülvén, megillete engem az estvéli áldozat idején. És értésemre adá, és szóla nékem és monda: Dániel, most jöttem ki, hogy értelemre tanítsalak.
A te esedezésed kezdetén egy szózat támadt, és én eljöttem, hogy megjelentsem; mert te kedves vagy: vedd eszedbe azért a szózatot, és értsd meg a látomást!" (Dániel 9:21-23)

Sokat gondolkodom az idő értékén. Sokféleképpen használhatom fel a rendelkezésemre álló időt. Ha belegondolok, milyen hosszú ideig akartam megmenteni másokat, mire rájöttem, hogy az Úr éppen engem akar megmenteni! :)


Tudjátok, mi a hasznos idő? Hát! Nem én fogom megmondani. Szerintem mindig attól függ, kinek milyen az értékrendszere. Én úgy gondoltam, hogy események és emberek számában mérhető. Vagyis hány bibliakört, gyerekórát tartok, hányan jönnek el, hány ,,rászorulón" segítek, hány embert sikerül megszólítani a Biblia üzenetével, hány, hány és mennyi. A lehető legrövidebb idő alatt. Ráadásul hittem, hogy Isten is ezt nézi.

Azóta sok idő eltelt. 
Ma egészen másképp gondolok a hasznos időre. Sok kínlódás, csalódás, és keserűség után végre kimondtam, hogy képtelen vagyok megküzdeni az élet terheivel...egyedül. Akkor Isten lehajolt, és azt mondta: ,,Eddig csak hitted, hogy ismersz engem, mostantól viszont bízz bennem, és valóban ismerni fogsz!"  

Ma úgy gondolom, a hasznos idő az, amit szeretetben és reménységgel teli szívvel töltök el, amikor örülök, és a szerető szívem magától sugározza mindazt, amire másoknak szüksége van. Nem annak örülök, hogy nincs semmi gondom, fájdalmam, bánatom (mert van), hanem annak, hogy van reménységem. Az Úr világosságot ad a sötétségben, és örömteli, hálás szívet, amikor látszólag nincs minek örülnöm. Minden más időpazarlás. A keserűség, a depresszió és társai (nem a rövid ideig tartó rossz érzésekről van szó), amik órákat, napokat, sőt évtizedeket vesznek el az életemből, mind-mind pazarlás.

Igyekszem inkább a jó dolgokat észrevenni.

Az alábbi bejegyzésben olvashattok még a Dániel lapbookban található óráról: 


A matek tanításához, gyakorlásához :
- számok felismerése és 
- pöttyök számolása (kicsiknek),
- ötös szorzótábla gyakorlása és
- pontos idő meghatározása (nagyobbaknak).

Jó tanulást!:)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése